En camí de ser la major base de dades ciclistes en català.

Aquí trobaràs tot el que vulguis i més de la història ciclista.

"Que tinguem més futur que historia"

ANAR AL PORTAL

Nuevo tema Responder al tema  [ 24 mensajes ]  Ir a página Anterior  1, 2
por Mensaje
 Asunto: Re: Novetats del fòrum
NotaPublicado: Mié Dic 30, 2009 12:14 am 
Líder d'equip

Stelvio escribió:
perquè estic escrivint aquí,

Aaahggh!!!! Traïció!!! :mrgreen:

Home, i tot això, que està molt bé (em sembla: a veure si trobo una estona i m'ho llegeixo amb més calma), no et planteges penjar-ho també aquí?

O potser no convindria, no ho sé... hi ha una cosa que em preocupa, i és que ens carreguem el for per voler abastar massa. En aquest sentit, malgrat la qualitat i l'interès indiscutible que tenen les seccions de ciclocròs i les d'actualitat de la carretera catalana, em pregunto si són sostenibles. Què passarà el dia que te'n cremis? El més probable és que no els doni continuïtat ningú. Ja ho he dit altres vegades: penso que si volem fer més del que realment podem, deixarem moltes coses a mitges en perjudici d'altres que sí que podríem completar satisfactòriament. Un exemple: el rànquing complet i treballadíssim de la història del Tour de França és una tasca molt interessant, però ingent. Si la comencem i la deixem morta, hem gastat temps que hauríem pogut dedicar a fer i acabar una altra cosa maca i que aportés (tal com està ara, el rànquing aquest és interessant, però no crec que aporti gran cosa).

A més, el risc de cremar-nos és evident. Amb objectius modestos, no passa res. En el moment en què necessitem un descans, ens l'agafem i ja tornarem quan en tindrem ganes. Però amb objectius per sobre, a la llarga o a la curta, de les nostres possibilitats...

Naturalment, tot això només és una opinió. Qui mana i qui decideix aquí és l'administrador i punt, no us penseu que no ho tinc claríssim. Però deixeu-me dir el que veig (polze enlaire).

P.S.: Ah! Una altra novetat del fòrum: he editat la biografia de Vanderaerden, tot traient una foto que no m'agradava i afegint-ne dues de noves, una de les quals porta un autògraf del gran Erik. A veure si hi trobeu l'error.

Perfil Email  

NotaPublicado: Jue Dic 31, 2009 11:32 am 
Creador

No, no. Si tens tota la raó. Porto un cacau mental considerable...
No sé, a veure, el que fem aquí m'apassiona, de veritat, però a la vegada també m'agradaria anar estant al dia de l'actualitat. I fa temps que m'he adonat que llegir, escoltar... està molt bé, però quan realment se n'"aprèn" és quan, després de nodrir-te de les fonts que sigui, escrius les teves pròpies conclusions. Realment, el post de ciclocròs no el vaig fer per al fòrum, sinó per propi afany de conèixer més sobre aquesta modalitat ciclista, que per a mi era una gran desconeguda.

Vaja, aquí entra una mica això de les fites... som un lloc purament històric o també volem obrir les portes a que l'aficionat catalanoparlant trobi el seu lloc per a seguir el dia a dia? També amb aquesta última intenció vaig obrir el tema d'actualitat de la carretera a Catalunya, però... no interessa també l'àmbit internacional? A més, deixar comentada l'actualitat no és tenir a la mà el que d'aquí a cinc anys serà història i no recordem amb prou força? Vaja, més clar, per a mi, l'aigua, al veure les repeticions de la temporada que oferien Teledeporte... no recordava ni una tercera part dels detalls d'unes curses que em vaig empassar amb el cent per cent d'atenció.
Mmmm... és cert, potser és massa plantejar-se les dues coses. Desconec quina es la teva ocupació, però la meva, sobre el paper, és d'hores de dedicació (que redueixo, tot sigui dit, no dic fent campana, dic a casa). No sé, segurament tinguis raó en que ens haguem de plantejar seriament en quins àmbits volem actuar. El meu cas, cert, no deixa de ser utòpic, però sempre tinc molt present que el meu futur professional està per arribar, i seria tot un somni que estigués relacionat amb el món del ciclisme, sigui quin sigui l'àmbit. Però, què he de fer? Obrir-me pas per llocs que tinguin força acceptació o intentar ser novedós? Aquesta dualitat és dificultosa.
Què sé jo?, tinc milions de somnis, havia pensat d'anar a comprovar si aquí a Sant Vicenç hi ha lloc per a fer un circuit completíssim de ciclocròs com m'imagino a la zona del Pi Gros i plantejar-ho a l'Ajuntament -mafiós- que no em faria ni maleït cas... Bfff! Res, que m'estic despistant.

Això, que en principi crec que tens raó, i ens hauríem de centrar més en les seccions inicials (biografies, anècdotes, estadístiques i poca cosa més), tot i que el debat és interessantíssim. Però tinc una pregunta... o m'he perdut quelcom o no hi ha cap lloc a la xarxa que repassi l'actualitat de ciclisme internacional en català?
Seguiré amb el tema... :mrgreen:

Tot el nostre bagatge és un cúmul de fracassos,
però incomprensiblement cada dia som més gent.
Sempre que ens alcem és per fotre'ns de nassos
i malgrat tot; malgrat tot guanyarem!

NotaPublicado: Vie Ene 01, 2010 7:36 pm 
Creador

Bé, hi he pensat força, i crec que estaria bé separar el que és purament històric del que són notícies d'actualitat (la secció palmarès ja és un altre tema, perquè és el que fa batejar això com a 'Base de dades').
Són dos tipus de necessitats a cobrir: la primera, la de tenir un lloc d'història ciclista en català (que ben mirat, tret de les poques coses que mostren per obert dels d'Urtekaria tampoc està ben cobert ni en castellà), i el segon, el d'oferir un seguiment de l'actualitat internacional en català.

Seria incapaç de fer un ordre de quina cosa m'agradaria més cobrir, el que sí tinc una cosa clara: com em sona que ja et vaig comentar algun cop, per edat i experiència, no sóc gaire adequat per a ser l'artífex d'una base de dades H-I-S-T-Ò-R-I-C-A sobre ciclisme. És ben cert que tu i jo, per exemple, tenim les mateixes capacitats per a mirar l'hemeroteca de 'El Mundo Deportivo' i així descobrir si Jaume Janer va ser o no desqualificat de la Volta a Catalunya de 1920itants. Tanmateix, jo no tinc el coneixement de les esperances que es tenien posades sobre Julián Gorospe o Eric Vanderaerden als seus inicis perquè no ho vaig viure, i per molt que em llegeixi les hemeroteques senceres de tots els diaris esportius és quelcom que no adquiriré, perquè allà no hi és patent. És més, encara que hi sigués, descobrir aquestes esperances em costaria cinc cops més esforç i temps que no pas a tu.

Llavors, a on vull arribar... vull arribar a això, que espero que sí sigui un lloc de referència per als aficionats catalanoparlants interessats en l'actualitat ciclista (que, per altra banda, imagino que seràn molts més que els interessats en la història, i ja de per sí n'hi ha pocs al primer grup), sempre i quant es sàpiga publicitar (aquell altre blog en castellà no era res més que un entrenament... o més aviat un entreteniment), Això no vol dir que deixi aquesta base de dades de banda, ni molt menys, ja he dit abans que m'apassiona com lo que més i mai deixaria que morís (tot i que no dubto que estant tu amb internet mai ho faria), però sí que, ara per ara, prefereixo centrar-me en l'objectiu de l'actualitat.
Ben mirat, si el que volem que sigui això és, com diu el nom, una base de dades, s'ha d'anar omplint a poc a poc, i venint-hi a treballar-hi quan ens vingui de gust, com bé dius tu.

No sé si dono la imatge de tenir les idees poc clares amb aquest ball d'enllaços... però vaja, no deixen de ser etapes, no?
Res més, deixo d'emprenyar-te per avui. Una abraçada, DLF.

NotaPublicado: Sab Ene 02, 2010 12:54 am 
Líder d'equip

Bé, respecte als teus plantejaments estic d'acord en tot el que és general. Hi ha una cosa secundària en què no, que és que la teoria segons la qual jo estic més ben preparat respecte a la història ciclista que tu... no ho crec, sincerament. Jo en sé més dels anys vuitanta i noranta, però penso que de la resta no. Al contrari, em sembla que globalment els teus coneixements són superiors als meus.

Però bé, parlem de les qüestions importants: en una de les coses que tens raó és que la llengua necessita molt més un lloc de referència sobre l'actualitat ciclista que no pas sobre la història del ciclisme, i en aquest sentit és una sort que a tu, que tens ganes d'ajudar a satisfer aquesta necessitat, et motivi més aquella. Ara bé, jo dubto seriosament que la millor manera d'encarar-la sigui un bloc. Primer, no crec que l'audiència d'un bloc importantíssim sigui ni tan sols comparable amb la d'un fòrum mitjanet. Segon, un bloc se centralitza entorn de l'opinió de l'autor i, sobretot, dels temes que decideix tractar-hi. I tercer, no crec que ningú que busqui informació sobre l'actualitat del ciclisme vagi a buscar-la a un bloc. Penso que per a aquestes coses els formats ideals són una pàgina web, que té l'inconvenient, a part de la feina especial que comporta, que també és poc interactiva; i un fòrum, que potser no és el format ideal per a la difusió de notícies i opinions, però en canvi és el súmmum de la interactivitat. Pensa bé, ara que tot just comences, quin és el format més adequat. Jo dic que, decididament, un bloc no, perquè la gent anirà a buscar-hi l'opinió de l'Albert, però mai directament informació...

I ja sé que hi ha una qüestió que també compta per a tu, que és la de la promoció personal de cara al futur... d'entrada, t'he de dir que em sembla no tan sols completament legítima, sinó perfecta (que espero que hi tinguis sort, suposo que no cal que ho assenyali), però, així i tot... ¿no val més ser una mica menys protagonista en un medi amb audiència (que s'aconsegueix amb el format web o amb la interactivitat que suposa el del for) que no pas protagonista absolut en un que, essent optimistes, es mira molt poca gent? No ho sé, parla'n, si ho vols, amb el meu amic Zaugg de Parlamento, que després d'haver estudiat Periodisme ja està col·locat. Si li dius que ets amic meu (ara es connecta poc a Parlamento i és possible que a penes li soni el teu nick) potser et voldrà aconsellar. No crec que et digui que el seu bon bloc hagi estat gaire important (per a bé) en la seva carrera. Però bé, per a això, si se n'ha de parlar més, potser és millor el privat...

Bé, no sé si et convenço gaire sobre la inidoneïtat del format de bloc... en tot cas, dic per què em permeto parlar-ne tant aquí, que al capdavall és un for sobre història ciclista: doncs perquè els últims mesos (és a dir, durant una bona part de la història del for) s'ha consolidat una deriva més híbrida, tendent també a l'actualitat, innegable si es veu de què han tractat els darrers (posem per cas) dos-cents missatges malgrat que l'estructura del for que veiem a l'Índex del fòrum pràcticament no ho hagi reflectit. I ara sí que em sembla que es veu on vull anar a parar: en cas que t'hagi convençut i que no t'agradi la idea d'una web, ¿pot ser convenient reformular molt significativament el fòrum? O seria millor fer-ne un de nou? Pensem-hi i parlem-ne, si et sembla.

Perfil Email  

NotaPublicado: Dom Ene 03, 2010 12:40 pm 
Creador

Maleït sia! Se m'ha esborrat tot el missatge! Bé, intentarem tornar a dir-ho tot.
Vejam, no saps la de virgueríes que hauria fet jo, DLF, si sabés d'informàtica... ai, si en sabés! El problema, és que d'informàtica jo no en sé un borrall.

Si parlem d'aquí; és obvi que el format web fa més paxoca, és a dir, compleix un requisit importantíssim per qualsevol lloc de la xarxa: entra per la vista, i també, no sé, sempre donen la sensació de ser menys d'aficionats i més d'erudits. Què sé jo, CQRanking ja podria ser una porqueria (que no ho és, naturalment), però la veus i ja d'entrada te la creus. Tanmateix, hi ha dues coses: si no m'equivoco, ni tu ni jo tenim ni les capacitats ni el coneixement per a fer-ne una, i la altra és que aquí, a ForoGratis, ens donen una molt bona oportunitat amb el tema del portal. De fet, un negat com jo, va xafardejar quatre nocions d'HTML depressa i corrents i crec que va sortir una cosa decent i que fa que la cosa es pugui assemblar força a una web com una altra (aquest era el meu objectiu d'entrada). A part, compleix un requisit que tu també abans deies, que permet una interacció brutal. Una web limita els participants a els inicials, mentres que aquest format de fòrum encobert amb una espècie d'índexs fets amb el Paint i dos enllaços al portal, fan que qualsevol visitant que arribi tingui ple dret a participar (de fet no és dret, és una alegria per a nosaltres).
Ara vé... no sé a on vols arribar exactament amb això de reqüestionar el fòrum. D'entrada, la proposta de fer-ne un de semblant però nou a una altra direcció em sembla perfecte (perfecte del tot no, perquè porta una feinada de por en quant a forma :mrgreen: ). Primer de tot per la xapuçada de tenir l'enllaç en castellà, perquè abans venia d'un altre format (un joc de SuperTour3) que es va deixar oblidat. I després perquè, no sé tu, però jo des de que va néixer aquest nou projecte fins ara he après molt i segurament hi hauria moltes coses que les faria diferents. Cal discutir-ho molt, aquest punt (començant per trobar un nom identitari, seguint per definir els apartats...), però aquests mesos ens poden servir d'experiència per veure com cal afrontar una base de dades d'aquestes característiques per anar bé. Potser no era ben bé a on volies anar a parar, però almenys ja tens aquí la meva opinió...

I després respecte al lloc d'actualitat... estem a les mateixes. De web me n'oblido. Un fòrum? Bff... És que trobo que no es busca el mateix. Un fòrum és un bombardeig de noticietes. El que m'agradaria és oferir una visió global de l'actualitat ciclista.
Tot i així, tal i com passa aquí, segurament els primers temps (dies, setmanes, mesos... el que faci falta) seràn d'experimentació, tal i com hem viscut aquí. Veure com reacciona l'aficionat (si és que el sabem captar), què demana, quines inquietuds té... No sé. Parlem de remodelar el fòrum? :lol:

NotaPublicado: Dom Ene 03, 2010 12:42 pm 
Creador

Ah! I parlar amb qualsevol amb experiència en aquests trànsits m'interessa, naturalment. La situació de preguntar així directament em sembla un pèl violenta, però vaja... Sí que l'havia llegir força a ell, sí. De fet a Parlamento i llegeixo una barbaritat però hi parlo poquíssim. Quan veig que porto 400 missatges no sé d'on coi els he tret.
És catalanoparlant?

NotaPublicado: Lun Ene 11, 2010 4:43 pm 
Creador

No fa falta dir que necessito la teva opinió.
Per altra banda: l'altre regal de Reis que tenia és un domini .cat. Com ja vaig dir, no tinc ni punyetera idea de crear una pàgina web, però el que està clar és que necessitem un canvi.
La idea de fer un lloc, de qualsevol manera, que sigui "ciclisme en català" i allà aglutinar actualitat i història seria ideal, però m'he d'informar.

Quan ho hagi fet també t'informo a tu, DLF.
Una abraçada.

NotaPublicado: Lun Ene 11, 2010 10:32 pm 
Líder d'equip

Disculpa el retard... ja veus que funciono absolutament a ratxes... i ara m'he entretingut tant a posar-m'hi que no sé gaire què contestar.

Primer de tot, és que hi ha una novetat que deu ser decisiva i que potser invalida una bona part del que hauria escrit abans d'aquest darrer missatge teu: el fet que tinguis un domini .cat, què implica? Vol dir que pots fer una web? Vol dir que pots fer una web, o un fòrum, o un blog, o el que vulguis? Vol dir que pots fer només una cosa o moltes? Digues...

I, de moment, només un suggeriment, perquè no té gaire sentit continuar el que estàvem parlant si la novetat ho canvia tot. Jo et diria que, si és possible, tinguis una mica de paciència a fer, no fos cas que per anar de pressa cometessis un error irreparable (que no sé si pot ser o no, per causa dels meus desconeixements tècnics). Jo trobo que aniria bé que comentessis quins pensaments tens i opinar jo, encara que evidentment qui manaria ets tu. Si et sembla, eh?

Perfil Email  

NotaPublicado: Jue Ene 14, 2010 6:08 pm 
Creador

Sí, sí. I tant que aniré comentant, penso fer-ho a la llarga.
El que diré ara tampoc és gaire fiable, però escric el que entenc jo (mon germà, vull dir, el rei negre, ja va pensar en un assessor tècnic de confiança per quan m'ho rumiés, així que no cal patir si dic alguna tonteria): Un .cat és un domini, és a dir, un lloc a la xarxa. www.pericodelospalotes.cat, per exemple. Amb això puc fer el que vulgui. És a dir, si em dóna la gana poso que quan es cliqui la direcció de "Perico de los Palotes" et porti a aquest fòrum. Però el més normal és crear tu un nou lloc, és a dir, un nou servidor. Per entendre'ns, que aquest fòrum peti o no, no depèn de mi, sinó del servidor de ForoGratis, que és qui dissenya quines opcions hi ha, quines coses podem o no afegir... Crear un servidor nou et permet llibertat total. Crear-lo crec que és força simple si tens el programa adequat, una altra cosa és omplir-lo, que per això si que cal tenir uns coneixements que em fa l'efecte que no tinc (en qualsevol cas, tampoc em complicaria molt).

Jo tampoc et puc dir gaire cosa més. Ara a veure si puc parlar amb l'assessor.

Nuevo tema Responder al tema  [ 24 mensajes ]  Ir a página Anterior  1, 2