Bé, respecte als teus plantejaments estic d'acord en tot el que és general. Hi ha una cosa secundària en què no, que és que la teoria segons la qual jo estic més ben preparat respecte a la història ciclista que tu... no ho crec, sincerament. Jo en sé més dels anys vuitanta i noranta, però penso que de la resta no. Al contrari, em sembla que globalment els teus coneixements són superiors als meus.
Però bé, parlem de les qüestions importants: en una de les coses que tens raó és que la llengua necessita molt més un lloc de referència sobre l'actualitat ciclista que no pas sobre la història del ciclisme, i en aquest sentit és una sort que a tu, que tens ganes d'ajudar a satisfer aquesta necessitat, et motivi més aquella. Ara bé, jo dubto seriosament que la millor manera d'encarar-la sigui un bloc. Primer, no crec que l'audiència d'un bloc importantíssim sigui ni tan sols comparable amb la d'un fòrum mitjanet. Segon, un bloc se centralitza entorn de l'opinió de l'autor i, sobretot, dels temes que decideix tractar-hi. I tercer, no crec que ningú que busqui informació sobre l'actualitat del ciclisme vagi a buscar-la a un bloc. Penso que per a aquestes coses els formats ideals són una pàgina web, que té l'inconvenient, a part de la feina especial que comporta, que també és poc interactiva; i un fòrum, que potser no és el format ideal per a la difusió de notícies i opinions, però en canvi és el súmmum de la interactivitat. Pensa bé, ara que tot just comences, quin és el format més adequat. Jo dic que, decididament, un bloc no, perquè la gent anirà a buscar-hi l'opinió de l'Albert, però mai directament informació...
I ja sé que hi ha una qüestió que també compta per a tu, que és la de la promoció personal de cara al futur... d'entrada, t'he de dir que em sembla no tan sols completament legítima, sinó perfecta (que espero que hi tinguis sort, suposo que no cal que ho assenyali), però, així i tot... ¿no val més ser una mica menys protagonista en un medi amb audiència (que s'aconsegueix amb el format web o amb la interactivitat que suposa el del for) que no pas protagonista absolut en un que, essent optimistes, es mira molt poca gent? No ho sé, parla'n, si ho vols, amb el meu amic Zaugg de
Parlamento, que després d'haver estudiat Periodisme ja està col·locat. Si li dius que ets amic meu (ara es connecta poc a Parlamento i és possible que a penes li soni el teu nick) potser et voldrà aconsellar. No crec que et digui que
el seu bon bloc hagi estat gaire important (per a bé) en la seva carrera. Però bé, per a això, si se n'ha de parlar més, potser és millor el privat...
Bé, no sé si et convenço gaire sobre la inidoneïtat del format de bloc... en tot cas, dic per què em permeto parlar-ne tant aquí, que al capdavall és un for sobre història ciclista: doncs perquè els últims mesos (és a dir, durant una bona part de la història del for) s'ha consolidat una deriva més híbrida, tendent també a l'actualitat, innegable si es veu de què han tractat els darrers (posem per cas) dos-cents missatges malgrat que l'estructura del for que veiem a
l'Índex del fòrum pràcticament no ho hagi reflectit. I ara sí que em sembla que es veu on vull anar a parar: en cas que t'hagi convençut i que no t'agradi la idea d'una web, ¿pot ser convenient reformular molt significativament el fòrum? O seria millor fer-ne un de nou? Pensem-hi i parlem-ne, si et sembla.